۱۳۹۰ تیر ۹, پنجشنبه

18تیر روز واقعی دانشجو

بنام خداوند جان وخرد


18 تیر روز واقعی دانشجو میباشد .
حضور متحد و اگاهی بخش در 18 تیر 78 جنبش دانشجویی ایران را بار دیگر دلسوز و اگاه به شرایط نمایان کرد .اعتراض ، مبارزه دانشجویان ، ضرب وشتم و شهادت عزیزانی در این روز نماد روز دانشجو واقعی در ایران است .
با تشدید دامنه خفقان سیاسی پس از رحلت امام خمینی در ایران و همچنین چینش سیاسی
حاکمیت که طرحی بلند مدت برای انزوا و سرکوب سیستماتیک ازادی خواهی را در سرداشت .در اولویت سرکوب جنبش دانشجویی را مد نظر قرار داده بود .زیرا میدانست که اگاهی بخشی جامعه از سوی دانشجویان پیگیری و اجرا خواهد شدهمچنین دانشجویان مورد توجه افکار عمومی و مردم قرار دارند .در چنین شرایطی دانشجویان در 18 تیر 78 اگاهانه پا به میدان اعتراض گذاشتند.
حاکمیت با پنهان شدن در پشت نقاب دین و مردم سالاری هر نوع آزادی را اعم از آزادی بیان،آزادی اندیشه، آزادی مطبوعات، آزادی پژوهش در مسایل دینی و غیره را در تمام جامعه ایران ممنوع کرد و برای پیشگیری از عوارض آزادی، فعالان سیاسی را با دلایل واهی و همیشگی خود مثل اقدام علیه امنیت ملی زندانی و با اقدام به قتلهای زنجیره ای حذف فیزیکی نخبگان را اغاز کرده بود .دولت عملا از حاکمیت حذف و دولت در سایه با حمایت راس حاکمیت تشکیل شده بود . برای متفکرین، شعرا، نویسندگان و دانشمندان روشنفکر ایران که تعلق خاطری به دیکتاتوری دینی نداشتند و در پی اجرای دمکراسی بودند ، جهنمی را بر پا ساخته بود که شعله های اتش ان در اخر ابروی حاکمیت را بر باد داد .
در چنین شرایط خفقان و ترس دانشجویان فهیم با اعتراض به بسته شدن روزنامه ای که اسرار حاکمیت را بر ملا ساخته بود سعی کردند بگویند که جان انسانها و اگاهی بخشی هنوز در جامعه دانشجویی ایران قابل احترام است .اری دانشجویان در 18 تیر سال 78 تمام بافته های متوهم حاکمیت را بر باددادند
اعتراضات دانشجویان در 18 تیر 1378 ضربه محکمی بر علیه دیکتاتوری بود . اما حاکمیت با خشونت تمام و استفاده از ارازل و اوباش وابسته به خود شبانه و خصمانه به کوی دانشگاه یورش برد و هر انچه را میتوانست ویران و هر که را بدست میاورد مورد ضرب و شتم قرار داد تعدادی از دانشجویان را به شهادت رسانید و عده ای هنوز بی نام و نشان مفقود هستند . دانشجویان ابراهیم زاده ,حامی فر و علیزاده را در به شهادت رساند .تا ثابت نماید که از اگاهی وحشت دارد و از اگاهان هراسان است . و برای حفظ شخص اول حاکمیت دست به هر کاری میزند و دین ،قانون و حقوق مردم ارزشی ندارد .حاکمیت دستپاچه سعی در فرار به جلو داشت رییس جمهور را مقصر جلوه میداد و عده ای از به اصطلاح سرداران قدرت طلب نامه های تهدید به رییس جمهور نوشتند .اری 18 تیر اغاز جنبش دانشجویی در ایران است که حاکمیت نمی تواند انرا بنام خود و یا ولایت فقیه مصادره نماید . اقدامات و جانفشانی دانشجویان در 16 اذز 32و نام شهیدان قند چی ،رضوی و بزرگ نیا همیشه در یاد و خاطر دانشجویان خواهد ماند .اما 16 اذر امروز دستاویز حاکمیتی شده که همه چیز را بنام خود مصادره کرده تا دروغهایش را صداقت جلوه دهد . ارازل و اوباشی را بنام بسیج و دانشجو وارد محیط مقدس دانشگاه کرده تا علاوه بر خفقان روزها را بنام خود مصادره کنند .ما در این روز تاریخی که نقطه عطفی در مبارزات دانشجویان کشورمان می باشد، با همه نیرو و با احساس همبستگی کامل، شما را تا رسیدن به یک جامعه مردم سالاری واقعی یاری میکنیم و در صورت هرگونه ضرورت تاریخی ـ سیاسی و اجتماعی مدام وهمه جانبه همراهی خواهیم کرد. یاد و خاطره دانشجویان شهید جنبش سبز و زندانیان دانشجو را در 18 تیر گرامی میداریم
دانشجویان عزیز ما 18 تیر را روز دانشجو میدانیم و همه ساله این روز را گرامی خواهیم داشت
رزمندگان دوران جنگ
9 تیر ماه 90 تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر