۱۳۸۹ اسفند ۲۳, دوشنبه

معاون خانه کارگر: سفره کارگران در سال ۹۰ خالی‌تر از امسال خواهد بود

معاون خانه کارگر: سفره کارگران در سال ۹۰ خالی‌تر از امسال خواهد بود

چکیده :با توجه به تورم نقطه‌ای 13 درصدی‌، افزایش 9 درصدی حداقل مزد، قدرت خرید کارگران را در سال آینده کاهش خواهد داد. دولت با این تصمیم خود به دنبال نوعی تفکر توهمی در برخورد با تورم سال آینده است و سفره کارگران در سال 90 تهی‌تر از سال جاری خواهد...

معاون امور استان‌های خانه کارگر با اشاره به مصوبه امروز شورای عالی کار درباره حداقل مزد کارگران در سال ۹۰ گفت: بهترین چیزی که در این ارتباط می‌توان گفت این است که مزد کارگران افزایش پیدا نکرده است.
حسن صادقی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تورم نقطه‌ای ۱۳ درصدی‌ گفت: با افزایش ۹ درصدی حداقل مزد، قدرت خرید کارگران در سال آینده کاهش خواهد یافت.
وی گفت: به نظر می‌رسد دولت با این تصمیم خود به دنبال نوعی تفکر توهمی در برخورد با تورم سال آینده است.
این فعال کارگری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تورم سال آینده ۲۵ درصد باشد، گفت: سفره کارگران در سال ۹۰ تهی‌تر از سال جاری خواهد بود.
صادقی با اظهار نگرانی از تامین نشدن حداقل‌های معیشتی کارگران گفت: این موضوع می‌تواند دارای تبعات بسیار بدی باشد.
معاون امور استانهای خانه کارگر با بیان اینکه نمایندگان کارگری شورای عالی کار خوب عمل نکرده‌اند، گفت: حداقل مزد کارگران به جایی رسیده‌ که دیگر دو رقمی هم افزوده نمی‌شود.
صادقی با اشاره به افزایش ۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری گفت: دولت وقتی که دید با این کار هیچ اتفاقی نیفتاد حداقل حقوق کارگران را هم ۹ درصد افزایش داد که این عادلانه نیست.
معاون امور استانهای خانه کارگر تاکید کرد: تنها سوال من این است شورای عالی کار عدد ۹ درصد را با چه روشی محاسبه و اعلام کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر