۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

17اسفند تهران :همزمان با روز زن بار دیگر تهران تبدیل به پادگان شد

همزمان با روز جهانی زن، خبرها حاکی‌ست که تعداد زیادی از مأموران امنیتی در خیابان های تهران مستقر شده اند.
همزمان با روز جهانی زن، خبرها حاکی‌ست  که تعداد زیادی از مأموران انتظامی و امنیتی برای مقابله با حضور احتمالی مخالفان دولت، در خیابان های تهران مستقر شده اند.
شاهدان عینی از حضور نیروهای امنیتی در میدان تجریش، خیابان شریعتی، شهرک غرب، خیابان انقلاب، میدان ولی عصر، میدان محسنی، خیابان میرداماد و خیابان ولی عصر خبر می دهند.
یک شاهد عینی به سی‌میل گفته است: «امروز نیروهای امنیتی در میدان تجریش به شدت بیشتر از نقاط دیگر شهر بود. تفاوت اصلی با سه شنبه پیش این بود که این بار نیروهای اصلی (ضد شورش مجهز) هم بودند. دورتادور میدان تجریش از حدود ساعت 4 تا 4.5 بعد از ظهر پر از نیروهای مختلف بود. محوطه خالی و بزرگ جلوی کبابی های ضلع شمال شرقی تجریش که صندلی چینی هم شده را خالی کرده بودند و دسته های مختلفشان هم آنجا ایستاده بودند.»
این شاهد عینی می‌افزاید: «نیروهای انتظامی سبزپوش هم مردم را از نیمکتهایی که دور تجریش برای استراحت بعد از خرید بازار و .. گذاشته اند بلند می کردند و اجازه نمی دادند کسی بنشیند.»
یک شاهد عینی نیز به رادیو فردا گفته است بعد از ظهر سه‌شنبه میدان ولی عصر و انقلاب تهران انباشته از نیروی گارد ویژه و بسیج بوده است. برپایه این گزارش روز سه‌شنبه حضور ماموران زن نیز جلب توجه می‌کند.
امروز ویدیویی در سایت یوتیوب منتشر شده که در آن مأموران پلیس در حال کتک زدن عده ای از معترضان با باتوم دیده می شوند.
ویدیوی دیگری در همین سایت تعداد زیادی موتورسوار بسیجی را نشان می دهد که از یکی از خیابان های نزدیک به میدان انقلاب عبور می کنند.
از سوی دیگر بنا به گفته شاهدان عینی از غرب تهران، ماموران امنیتی  در  منطقه آریا شهر نیز  پرشمار هستند و مانع برگزاری تجمعات اعتراضی شده‌اند.
شورای هماهنگی راه سبز امید پس از حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی اعلام کرد که هر سه‌شنبه هواداران جنبش سبز برای اعتراض به حصر و بازداشت رهبر انشان به خیابان‌ها خواهند رفت و تجمعات غیرمتمرکز تشکیل خواهند داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر